امام صادق عليه السلام
بي گمان براي صاحب الامر غيبتي است،پس دردوران غيبت وي هربنده اي بايد تقوا پيشه سازد وبه دين خودچنگ در زند.

آرشیو ماهانه : دی ۱۳۹۸

کتاب‌های آموزشی نامناسب از مصادیق فساد در تعلیم‌ و‌ تربیت است

کتاب‌های آموزشی نامناسب از مصادیق فساد در تعلیم‌ و‌ تربیت است

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کتاب‌های آموزشی نامناسب از مصادیق فساد در تعلیم‌ و‌ تربیت است استفاده از ظرفیت‌های وسیع رسانه‌ای در افشاگری این کتاب‌ها، به تدریج سبب می‌شود آن ابهت و هیبت پوشالی این گونه منابع بدلی و غیر‌مرغوب و مؤسسه‌های تولید‌کننده این کتاب‌ها که موضعی تاجر‌گونه و منفعت‌طلبانه دارند و در لباس […]

 گلایه‌های معلمان از نحوه اجرای رتبه‌بندی/ چرا «تعجیل» حذف شد؟

 گلایه‌های معلمان از نحوه اجرای رتبه‌بندی/ چرا «تعجیل» حذف شد؟

 گلایه‌های معلمان از نحوه اجرای رتبه‌بندی/ چرا «تعجیل» حذف شد؟ رتبه‌بندی معلمان پس از کش و قوس فراوان به تصویب هیأت وزیران رسید و آموزش و پرورش هم در این ماه اجرا کرده است اما برخی معلمان به نحوه اجرای رتبه‌بندی گلایه دارند. خبرگزاری فارس ـ گروه آموزش و پرورش: رتبه‌بندی معلمان بعد از کش و […]

در راستای تکریم از بازنشستگان فرهنگی صورت گرفت؛

در راستای تکریم از بازنشستگان فرهنگی صورت گرفت؛

در راستای تکریم از بازنشستگان فرهنگی صورت گرفت؛ دیدار و گفتگوی وزیر آموزش‌وپرورش با علی قائمی وزیر آموزش‌وپرورش در راستای تکریم از فرهنگیان بازنشسته با حضور در منزل علی قائمی، مؤلف بیش از ۲۰۰ کتاب، دیدار و گفتگو کرد. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی در راستای تکریم پیشکسوتان […]

پرونده ویژه «مکتب مدرسه» با هدف آشنایی‌زدایی از نهاد نوین «مدرسه» در ایران

پرونده ویژه «مکتب مدرسه» با هدف آشنایی‌زدایی از نهاد نوین «مدرسه» در ایران

  پرونده ویژه «مکتب مدرسه» با هدف آشنایی‌زدایی از نهاد نوین «مدرسه» در ایران پرونده ویژه «مکتب مدرسه» به همت هسته تعلیم و تربیت مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) منتشر شد. این مجموعه، نگاهی تاریخی به شکل‌گیری نهاد نوین «مدرسه» و اصلاحات آموزشی در ایران می‌اندازد. پرونده ویژه «مکتب مدرسه» با هدف آشنایی‌زدایی از نهاد […]

توسعه و تمدن: تلاش‌های دفتر اصل چهار برای تحول تمدنی در ایران

توسعه و تمدن: تلاش‌های دفتر اصل چهار برای تحول تمدنی در ایران

توسعه و تمدن: تلاش‌های دفتر اصل چهار برای تحول تمدنی در ایران نشست مشترک هسته سیاست کشاورزی و هسته تعلیم و تربیت، با حضور جمعی از اساتید و پژوهشگران مرکز رشد برگزار شد. در این نشست بستر مشترکی برای همفکری و کار مشترک جمعی از پژوهشگران مرکز رشد در حوزه تاریخ توسعه در ایران فراهم […]

طلب روشنفکران از ۲۰۰ سال نظام آموزشی خودساخته

طلب روشنفکران از ۲۰۰ سال نظام آموزشی خودساخته

طلب روشنفکران از ۲۰۰ سال نظام آموزشی خودساخته نویسنده : علی قربانی پژوهشگر هسته تعلیم و تربیت مرکز رشد روشنفکران دانشگاهی که بعد ۷۰ سال سند تحولی آموزش و پرورشی را که آمریکایی­‌ها بر اساس توسعه اقتصادی برایمان تدوین کردند، هنوز ترجمه نکرده‌اند و عموماً حتی نگاهی هم به آن نینداخته‌اند چگونه از مرگ مدرسه […]

باید کاری کنیم همه از تحول استقبال کنند

باید کاری کنیم همه از تحول استقبال کنند

دکتر خسرو باقری در بررسی چالش‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش؛ باید کاری کنیم همه از تحول استقبال کنند نباید گفت عده‌ای نمی‌خواهند تحول صورت پذیرد، بلکه باید دید چقدر طرح تحول امکان فهم و پذیرش را برای افراد فراهم آورده است؟! باید برای توافق بر سر برنامه گفت‌وگو کنیم تا احساس کنند برنامه […]

موج سوم پیمایش ملی «مصرف کالاهای فرهنگی در ایران» انجام شد

موج سوم پیمایش ملی «مصرف کالاهای فرهنگی در ایران» انجام شد

موج سوم پیمایش ملی «مصرف کالاهای فرهنگی در ایران» انجام شد به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، موج سوم پیمایش ملی «مصرف کالاهای فرهنگی در ایران» که پس از ۱۶ سال توسط دفتر طرح‌های ملی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات اجرا شد، پایان یافت. هدف از انجام این پیمایش، سنجش رفتارهای فرهنگی […]

وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جامعه ایران

وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جامعه ایران

وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جامعه ایران/محمدرضا جوادی یگانه – غلامرضا غفاری/۱۳۹۵-۱۳۹۴ وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاق کشور را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین پیمایش‌های ملی ایران ازنظر گستردگی نمونه تحقیق دانست. در این تحقیق جمع‌آوری نمونه در ۴۲۶ مرکز شهرستان کشور انجام شده و نتایج آن برای هر مرکز شهرستان به‌طور جداگانه تعمیم‌پذیر است. مفاهیم […]

پیشنهادهایی برای جبران کسری آموزشی مدارس در تعطیلات غیرمترقبه

پیشنهادهایی برای جبران کسری آموزشی مدارس در تعطیلات غیرمترقبه

معاون وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایرنا: پیشنهادهایی برای جبران کسری آموزشی مدارس در تعطیلات غیرمترقبه تهران- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه جبران مساله کسری آموزشی دانش آموزان به علت تعطیلی مدارس به عنوان یک مساله مهم و اساسی مطرح است، به همین دلیل با […]