امام صادق عليه السلام
بي گمان براي صاحب الامر غيبتي است،پس دردوران غيبت وي هربنده اي بايد تقوا پيشه سازد وبه دين خودچنگ در زند.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
  • شناسه : 3127
  • 27 آبان 1399 - 13:44
  • 245 بازدید
  • ارسال توسط :
“دلالت های بیانیه گام دوم انقلاب و برنامه درسی” توسط روسای گروه های پژوهش و برنامه ریزی درسی و حوزه های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش بررسی شد.

“دلالت های بیانیه گام دوم انقلاب و برنامه درسی” توسط روسای گروه های پژوهش و برنامه ریزی درسی و حوزه های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش بررسی شد.

“دلالت های بیانیه گام دوم انقلاب و برنامه درسی” توسط روسای گروه های پژوهش و برنامه ریزی درسی و حوزه های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش بررسی شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، نشست هم‌اندیشی “دلالت های بیانیه گام دوم انقلاب و برنامه درسی”امروز چهارشنبه ۲۱ […]

دلالت های بیانیه گام دوم انقلاب و برنامه درسی” توسط روسای گروه های پژوهش و برنامه ریزی درسی و حوزه های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، نشست هم‌اندیشی “دلالت های بیانیه گام دوم انقلاب و برنامه درسی”امروز چهارشنبه ۲۱ آبان با حضور دکتر حسن ملکی معاون وزیر رئیس سازمان پژوهش و روسای گروههای پژوهش و برنامه ریزی درسی و حوزه های تربیت و یادگیری در سالن شهید سلیمی جهرمی برگزار شد.

در این جلسه دکتر ملکی با تأکید بر اینکه هدف از برگزاری این جلسه یافتن راهی مطلوبتر برای اجرای بهتر کارها و یافتن دلالتهای بیانیه گام دوم انقلاب است، اظهارداشت: بیانیه گام دوم انقلاب بیانیه ای پرمغز است که می توان از آن به عنوان سید اسناد یاد کرد.

وی با اشاره به چهار محور نحوه ارتباط بیانیه گام دوم با برنامه درسی، بیانیه گام دوم و عناصر برنامه درسی؛  بیانیه گام دوم و نوع برنامه درسی؛  بیانیه گام دوم و روش مواجهه؛ ادامه داد: بیانیه گام دوم یک متن مهم است که باید در آن اندیشه کرد چرا که ممکن است هر فردی در حد دانسته ها و توانایی هایی خود از این سند برداشت کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: روح حاکم بر بیانیه گام دوم روحیه انقلابی و عمل انقلابی است. این سند یک نقشه راه برای جامعه اسلامی است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با تأکید بر اینکه روح حاکم بر بیانیه گام دوم انقلاب پیوند دهنده سه زمان و خود را در امتداد زمان قرار دادن می باشد، ادامه داد: آنچه مقام معظم رهبری در این سند  تاکید کرده این است که گذشته را نباید فراموش کرد، حال را خوب درک کنید و بدانید که به کجا می روید. این سند می خواهد بگوید که پیشرفت باید کامل و همه جانبه باشد.

مواجهه عمیق و ریشه ای با بیانیه گام دوم، درک واقعی روح این سند و محتاج نبودن به الفاظ آن، پرهیز از پرداختن به فراوانی های واژه ها و …… از دیگر مواردی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.

دکتر علی محبی معاون برنامه ریزی درسی و تولید بسته های تربیت و یادگیری نیز ضمن مفید دانستن این نشست، گزارشی از فرایند اجرا و ورود بیانیه گام دوم انقلاب در محتواهای درسی ارائه کرد.

وی سپس چند پیشنهاد را مطرح کرد:

-تشکیل کارگروهی در خصوص بررسی دقیق نحوه اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب در سازمان و تشریح فرایندها

– استخراج گزاره ها و دلالت های مستقیم و غیرمستقیم همه حوزه های تربیت و یادگیری

– اشتراک گذاری تجارب میان حوزه های تربیت و یادگیری

– شناسایی نحوه کاربردی کردن بیانیه گام دوم انقلاب در سازمان و مدنظر قرار دادن نسخه های عملیاتی

– بررسی این موضوعات در راهنماهای برنامه درسی

در ادامه هریک از مسئولین حوزه ها گزارشی از فعالیت های حوزه های مدیریت و بیانیه گام دوم ارائه کردند.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*