کارگروه آموزش و پرورش در دولت آینده ایجاد شد/ تهیه فهرستی از مدیران شایسته مسؤول کارگروه آموزش و پرورش در دولت آینده از ایجاد این کارگروه خبر داد و گفت: به عنوان یک کار تخصصی ـ مشورتی فایلی از بهترین نفرات برای آموزش و پرورش به دولت بعدی پیشنهاد میشود. سید بابک هاشمینکو سخنگوی کانون […]
مسؤول کارگروه آموزش و پرورش در دولت آینده از ایجاد این کارگروه خبر داد و گفت: به عنوان یک کار تخصصی ـ مشورتی فایلی از بهترین نفرات برای آموزش و پرورش به دولت بعدی پیشنهاد میشود.
سید بابک هاشمینکو سخنگوی کانون تربیت اسلامی و مسؤول کارگروه آموزش و پرورش در دولت آینده، در گفتوگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس در خصوص شکلگیری کارگروه آموزش و پرورش در دولت آینده، اظهار کرد: با توجه به مسائل و مشکلاتی که در آموزش و پرورش کشور وجود دارد، تشکلهای انقلابی_فرهنگی رسمی شامل کانون تربیت اسلامی، جمعیت اسلامی فرهنگیان و جامعه اسلامی فرهنگیان، کارگروه مشترکی تشکیل دادهاند تا ضمن آسیبشناسی و احصای مشکلات کاری در آموزش و پرورش، سببساز شوند که آموزش و پرورش متعالیتری را شاهد باشیم، چون آموزش و پرورش فعلی کشور در تراز انقلاب اسلامی و نظام اسلامی نیست.
وی با اشاره به زمان تشکیل کارگروه آموزش و پرورش در دولت آینده، افزود: کارگروه آموزش و پرورش در دولت آینده، بیش از سه ماه است که تشکیل شده و جلسات مستمر نیز در این کارگروه با حضور نمایندگان سه تشکل جامعه اسلامی فرهنگیان، کانون تربیت اسلامی و جمعیت اسلامی فرهنگیان، تشکیل میشود.
هاشمینکو، تلاش کارگروه آموزش و پرورش در دولت آینده را ارتقای اولویت آموزش و پرورش در نگاه مسؤولین دانست و ادامه داد: متأسفانه آموزش و پرورش، امروزه اولویت بالایی در نگاه دولت ندارد. از نظر تشکلهای انقلابی، رئیس جمهوری باید در مصدر امور قرار گیرد که نگاه او به آموزش و پرورش نگاهی متعالی و اولویت دار باشد، همچنین آموزش و پرورش باید به عنوان اولویتهای اصلی کشور قرار بگیرد تا باعث ارتقای جامعه شود.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به تحول اساسی نیاز دارد، افزود: تحولاتی مثل شایستهسالاری به جای باند بازی و رانت خواری، فکر محوری به جای حافظه محوری و برنامه محوری به جای سلیقه محوری، سیستم محوری به جای مدیریت سنتی و همینطور حل مسأله معیشت معلم، توجه به ارتقای وضعیت آموزشی مدارس باید انجام شود.
هاشمی نکو در راستای تحولاتی که باید در آموزش و پرورش لحاظ شود، ادامه داد: توجه به تعمیق مسائل پرورشی در مدارس، استقرار تربیت چند ساحتی در مدارس و توجه به عدالت آموزشی، اصلاح فضای مدرسه و فرایند یادگیری به گونهای که برای دانشآموزان قابل تحمل و دوست داشتنی باشد از جمله موارد دیگری است که لازم است در آموزش و پرورش دنبال شود.
مسؤول کارگروه آموزش و پرورش در دولت آینده، اضافه کرد:برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش به کارهای جهادی، معقولانه و مسؤولانی شایسته نیاز است. وزیری باید سکان نظام تعلیم و تربیت را بر عهده بگیرد که متخصص، متعهد و انقلابی باشد، همینطور انگیزه، توان و اقتدار لازم را برای تحول اساسی داشته باشد که بتواند از حق معلم و دانش آموز به خوبی حمایت کند.
وی ادامه داد: دولت آینده در نظام مدیریتی خود به مسؤولانی نیاز دارد که الگوی مدیریتی و شخصیتی آنها سردار دلها شهید قاسم سلیمانی باشد؛ ولایی، جهادی، خستگی ناپذیر و عاقل، با برنامه، تحول گرا، متواضع و خدوم باشد.
هاشمینکو در خصوص جلساتی که در کارگروه آموزش و پرورش در دولت آینده تشکیل میشود، اظهار کرد: ابتدا در جلسات مکرری که در کارگروه داشتیم، ضمن شناخت آسیبهای نظام آموزشی به بحث و تبادل نظر در خصوص معیارها و شاخصهای انتخاب وزیر، معاونان وزیر و مدیران کل وزارتخانه پرداختیم؛ همچنین با استفاده از خرد جمعی و اجماع محوری، معیارهای عمومی و اختصاصی و ویژگیهای مدیریتی برای انتخاب مسؤول آینده نظام آموزش و پرورش، احصا شد.
وی افزود: در مرحله بعدی در هر استان، با حضور همکاران و نمایندگان تشکلهای جمعیت اسلامی فرهنگیان، جامعه اسلامی فرهنگیان و کانون تربیت اسلامی، کارگروههای استانی تشکیل شد که تاکنون در ۲۰ استان کشور این کارگروه ها شکل گرفته و تا هفته آینده هم در ۷ استان دیگر جلسات کارگروه استانی آغاز خواهد شد و بعد در بقیه استانها نیز کارگروه آموزش و پرورش در دولت آینده، تشکیل خواهد شد.
مسؤول کارگروه آموزش و پرورش در دولت آینده در خصوص اقداماتی که در بخش استانی صورت میگیرد، اضافه کرد: در بخش استانی نیز بحث آسیب شناسی آموزش و پرورش و بحث انتخاب مصداقهای نفرات پیشنهادی جهت تصدی پست مدیرکل استان، معاونین مدیرکل استان، مدیران شهرستانها و مناطق، انجام میشود.
وی ادامه داد: در کارگروه مرکزی هم مصداقهایی برای تصدی پست وزارت، معاونین وزیر و تمامی مدیران ستادی شناسایی میشود تا در نهایت، فایلی از نیروهای شایسته را برای تصدی پستهای مدیریتی وزارتخانه و استانها شناسایی و جمعآوری کنیم.
هاشمینکو درباره مزیت کارگروه آموزش و پرورش در دولت آینده، برای دولت بعدی، بیان کرد: صرف نظر از اینکه در دولت بعدی چه کسی رئیس جمهور میشود، اسامی که با معیار شایسته سالاری انتخاب شدهاند را برای کمک به دولت بعدی در اختیار آن دولت قرار خواهیم داد تا به عنوان یک کار تخصصی ـ مشورتی فایلی از بهترین نفرات برای آموزش و پرورش به دولت بعدی پیشنهاد شود.
وی ادامه داد:کارگروه آموزش و پرورش در دولت آینده با افراد منتخبی که شناسایی کرده، باعث میشود که شور و نشاط انتخابات و ضرورت انتخاب سریع نیروها، منجر به انتخابات ضعیف و ناهمگون در آموزش و پرورش نشود؛ چرا که این کار در کارگروه آموزش و پرورش در دولت آینده، طی بازده زمانی هفت ماهه انجام میشود؛ بنابراین وقت کافی برای کار کارشناسی، همفکری و اجماع نظرات برای انتخاب های بهتر وجود دارد.
مسؤول کارگروه آموزش و پرورش در دولت آینده گفت: در زیر مجموعه کارگروه آموزش و پرورش در دولت آینده،کارگروه برنامهریزی آموزش و پرورش نیز شکل گرفته است که حدود ۱۰ نفر از متخصصان آموزش و پرورش در بحثهای برنامهای، بودجه، برای حضور در کارگروه برنامهریزی آموزش و پرورش انتخاب شدهاند.
وی افزود: همچنین از تشکلهای کانون تربیت اسلامی فرهنگیان، جمعیت اسلامی فرهنگی و جامعه اسلامی فرهنگیان، نمایندههایی شرکت میکنند تا با نگاه برنامهای، با استفاده از تجارب قبلی آموزش و پرورش و بهبود وضعیت قبلی، بتوانند نسخه بهتری برای برنامه آموزش و پرورش تدارک ببینند.
هاشمینکو با اشاره به دلسوزان نظام تعلیم و تربیت، اذعان کرد:کارگروه آموزش و پرورش در دولت آینده، برای دریافت نظرات سایر متخصصان و دلسوزان نظام تعلیم و تربیت آمادگی داشته و از حضور سایر کارشناسان آموزش و پرورش در استانها و کارگروه مرکزی بهره خواهیم برد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
تمامی حقوق این سایت محفوظ است.