چرا معلمان در این روزهای تعطیلی دانشآموزان به مدرسه نمیروند؟! عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: چرا در روزهای آلودگی هوا که دانشآموزان تعطیل هستند، معلمان به مدرسه نمیروند؟ وقتی فرصت هست که معلمان در مدرسه جمع شوند، گفتوگو و مطالعه کنند، چرا این اتفاق نمیافتد؟ حیدر تورانی عضو هیأت علمی پژوهشگاه […]
عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: چرا در روزهای آلودگی هوا که دانشآموزان تعطیل هستند، معلمان به مدرسه نمیروند؟ وقتی فرصت هست که معلمان در مدرسه جمع شوند، گفتوگو و مطالعه کنند، چرا این اتفاق نمیافتد؟
حیدر تورانی عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص تعطیلات مدارس اظهار کرد: معتقدم که تعطیلات مدارس به دلیل آلودگی هوا چارهای نیست و باید اتفاق بیفتد چون سلامت دانشآموزان خیلی مهم است؛ بسیاری از بیماریها از طریق آلودگی منتقل میشود و بیماریهای پنهانی است که در آینده بروز میکند اما نکته قابل توجه این است که چرا معلمان به مدرسه نمیآیند؟
وی ادامه داد: بنده خودم مدیر مدرسه و رئیس آموزش و پرورش بودم؛ همیشه دغدغهام این بود که فرصتی پیدا کنم که معلمان را دور هم بنشانم و با آنها گفتوگو کنم؛ به مسائل دانشآموزان، والدین و مدرسه بپردازیم اما فرصت نمیکردم و مجبور میشدیم بخشی از کلاسها را تعطیل کنیم و شورای معلمان را در زمان اندکی برگزار کنیم.
تورانی تصریح کرد: وقتی فرصت هست که معلمان در مدرسه جمع شوند، گفتوگو و مطالعه کنند، چرا این اتفاق نمیافتد؟ معلمان میتوانند در این فرصت، مسائل دانشآموزان را بررسی کرده و برنامههای جبرانی را برنامهریزی کنند.
وی با بیان اینکه در فرصت تعطیلات مدارس، مدیریت مدرسه میتواند برای معلمان کلاسهای آموزشی برگزار کند و فعالیتهای کتابخوانی را راه بیندازد، گفت: این آموزشها و فعالیتها هم اثرات مثبت برای معلمان و هم دانشآموزان دارد؛ از سوی دیگر وقتی دانشآموزان ببینند که معلمان در آلودگی هوا به مدرسه میآیند، برایشان فکر و مطالعه کرده و به خاطر آنها تلاش میکنند، برایشان شوقآور و شورانگیز است.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش تصریح کرد: آموزش و پرورش باید زمینههایی را فراهم کند و معلمان را تشویق کند که به مدرسه بروند و نباید بی خیال از کنار آن گذشت.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
تمامی حقوق این سایت محفوظ است.