امام صادق عليه السلام
بي گمان براي صاحب الامر غيبتي است،پس دردوران غيبت وي هربنده اي بايد تقوا پيشه سازد وبه دين خودچنگ در زند.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
  • شناسه : 1189
  • 04 دی 1398 - 13:00
  • 96 بازدید
  • ارسال توسط :
چرا معلمان در این روزهای تعطیلی دانش‌آموزان به مدرسه نمی‌روند؟!

چرا معلمان در این روزهای تعطیلی دانش‌آموزان به مدرسه نمی‌روند؟!

چرا معلمان در این روزهای تعطیلی دانش‌آموزان به مدرسه نمی‌روند؟! عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: چرا در روزهای آلودگی هوا که دانش‌آموزان تعطیل هستند، معلمان به مدرسه نمی‌روند؟ وقتی فرصت هست که معلمان در مدرسه جمع شوند، گفت‌وگو و مطالعه کنند، چرا این اتفاق نمی‌افتد؟ حیدر تورانی عضو هیأت علمی پژوهشگاه […]

چرا معلمان در این روزهای تعطیلی دانش‌آموزان به مدرسه نمی‌روند؟!

عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: چرا در روزهای آلودگی هوا که دانش‌آموزان تعطیل هستند، معلمان به مدرسه نمی‌روند؟ وقتی فرصت هست که معلمان در مدرسه جمع شوند، گفت‌وگو و مطالعه کنند، چرا این اتفاق نمی‌افتد؟

چرا معلمان در این روزهای تعطیلی دانش‌آموزان به مدرسه نمی‌روند؟!

حیدر تورانی عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص تعطیلات مدارس اظهار کرد: معتقدم که تعطیلات مدارس به دلیل آلودگی هوا چاره‌ای نیست و باید اتفاق بیفتد چون سلامت دانش‌آموزان خیلی مهم است؛ بسیاری از بیماری‌ها از طریق آلودگی منتقل می‌شود و بیماری‌های پنهانی است که در آینده بروز می‌کند اما  نکته قابل توجه این است که چرا معلمان به مدرسه نمی‌آیند؟

وی ادامه داد: بنده خودم مدیر مدرسه و رئیس آموزش و پرورش بودم؛ همیشه دغدغه‌ام این بود که فرصتی پیدا کنم که معلمان را دور هم بنشانم و با آنها گفت‌وگو کنم؛ به مسائل دانش‌آموزان، والدین و مدرسه بپردازیم اما فرصت نمی‌کردم و مجبور می‌شدیم بخشی از کلاس‌ها را تعطیل کنیم و شورای معلمان را در زمان اندکی برگزار کنیم.

تورانی تصریح کرد: وقتی فرصت هست که معلمان در مدرسه جمع شوند، گفت‌وگو و مطالعه کنند، چرا این اتفاق نمی‌افتد؟ معلمان می‌توانند در این فرصت، مسائل دانش‌آموزان را بررسی کرده و برنامه‌های جبرانی را برنامه‌ریزی کنند.

وی با بیان اینکه در فرصت تعطیلات مدارس، مدیریت مدرسه می‌تواند برای معلمان کلاس‌های آموزشی برگزار کند و فعالیت‌های کتابخوانی را راه بیندازد، گفت: این آموزش‌ها و فعالیت‌ها هم اثرات مثبت برای معلمان و هم دانش‌آموزان دارد؛ از سوی دیگر وقتی دانش‌آموزان ببینند که معلمان در آلودگی هوا به مدرسه می‌آیند، برایشان فکر و مطالعه کرده و به خاطر آنها تلاش می‌کنند، برایشان شوق‌آور و شور‌انگیز است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش تصریح کرد: آموزش و پرورش باید زمینه‌هایی را فراهم کند و معلمان را تشویق کند که به مدرسه بروند و نباید بی خیال از کنار آن گذشت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*