امام صادق عليه السلام
بي گمان براي صاحب الامر غيبتي است،پس دردوران غيبت وي هربنده اي بايد تقوا پيشه سازد وبه دين خودچنگ در زند.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
  • شناسه : 1058
  • 25 آذر 1398 - 13:54
  • 194 بازدید
  • ارسال توسط :
 ویژگی‌های معلم اثربخش

 ویژگی‌های معلم اثربخش

 ویژگی‌های معلم اثربخش رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی گفت: معلم اثربخش، معلمی است که همگام با تدریس برای یافتن راهکارهای مسائل فرایند یاددهی ـ یادگیری به تحقیق بپردازد. خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت جشنواره تجربیات برتر […]

 ویژگی‌های معلم اثربخش

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی گفت: معلم اثربخش، معلمی است که همگام با تدریس برای یافتن راهکارهای مسائل فرایند یاددهی ـ یادگیری به تحقیق بپردازد.

چرا جشنواره تجارب برتر برگزار می‌شود؟/ ویژگی‌های معلم اثربخش

خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت جشنواره تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی تحصیلی، اظهار کرد: معلم دارای انگیزه و صلاحیت‌های حرفه‌ای، رکن اساسی آموزش و پرورش با کیفیت است و موجب پویایی و بالندگی سایر اجزا و عناصر آن می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه معلم کارمند نیست که وظایف محوله را طبق رویه معمول به روش یکسان انجام دهد،
افزود: معلم اثربخش بر اساس تفاوت‌های فردی هر دانش‌آموز در موقعیت‌های مختلف یادگیری فرایند آموزش خود را طراحی و اجرا می‌کند لذا برای شناسایی مسائل و مشکلات و راه حل هر مورد به تفکر، مطالعه و تحقیق می‌پردازد، به همین دلیل برای ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان برنامه‌های متعدد و متنوعی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است که جشنواره تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی تحصیلی یکی از آنهاست.

ساکی ادامه داد: با توجه به ماهیت تعلیم و تربیت، معلمان اثر بخش برای یافتن راه حل مسائل آموزشی و پرورشی در موقعیت‌های مختلف یادگیری باید به پژوهش در حین عمل بپردازند و نتایج آن را مستند کنند تا در موقعیت‌های مشابه، خود و سایر فرهنگیان از آن استفاده کنند. بنابراین معلم اثر بخش معلمی است که همگام با تدریس برای یافتن راهکارهای مسائل فرایند یاددهی ـ یادگیری به تحقیق بپردازد.

وی با بیان اینکه جشنواره تجارب برتر بر همین اساس با هدف ارتقای دانش و مهارت‌های حرفه‌ای معلمان در زمینه سنجش و ارزشیابی تحصیلی برگزار می‌شود، گفت: اهداف این جشنواره شامل  «هم‌اندیشی در زمینه سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی به عنوان جزء جدایی ناپذیر فرآیند یاددهی- یادگیری»، «تقویت انگیزه معلمان برای ارتقای دانش و مهارت‌های حرفه‌ای خود در زمینه سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی»، «گردآوری تجربیات بومی معلمان در زمینه سنجش و ارزشیابی تحصیلی»، «انتقال تجربیات برتر معلمان به سایر همکاران در نقاط مختلف کشور با بارگذاری بر روی پورتال ادارات کل و مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی»، «تبیین نقش سنجش و ارزشیابی در بهبود فرایند یاد دهی و یادگیری با تأکید بر اهداف سنجش برای یادگیری، سنجش به عنوان یادگیری و سنجش یادگیری» و «تقویت روحیه پژوهش در عمل برای دقت و توجه به مسائل آموزش و پرورش در زمینه سنجش و ارزشیابی تحصیلی» است.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با تأکید بر گفتمان سنجش برای یادگیری به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل ارتقای کیفیت آموزش و پرورش، اظهار کرد: سنجش و ارزشیابی تحصیلی جزء جدایی ناپذیر فرایند یاددهی ـ یادگیری است و تدریس اثربخش با سنجش آغازین شروع و با سنجش تکوینی ادامه و با سنجش تراکمی در پایان دوره، میزان یادگیری دانش‌آموزان را مشخص می‌کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*