مقایسه عملکرد تحصیلی دانش آموزان معلمان حق التدریس پاره وقت، سرباز معلم و رسمی در دروس ریاضی و علوم پایه پنجم ابتدایی شهرستان اهواز هدف از این پژوهش بررسی و مقایسه عملکرد تحصیلی دانش آموزان معلمان حق التدریس پاره وقت، سرباز معلم و رسمی در دروس ریاضی و علوم پایه پنجم ابتدایی شهرستان اهواز بوده […]
مقایسه عملکرد تحصیلی دانش آموزان معلمان حق التدریس پاره وقت، سرباز معلم و رسمی در دروس ریاضی و علوم پایه پنجم ابتدایی شهرستان اهوازهدف از این پژوهش بررسی و مقایسه عملکرد تحصیلی دانش آموزان معلمان حق التدریس پاره وقت، سرباز معلم و رسمی در دروس ریاضی و علوم پایه پنجم ابتدایی شهرستان اهواز بوده است. به همین منظور پس از تهیه و ساخت آزمون های پیشرفت تحصیلی برای دروس ریاضی و علوم به شیوه نمونه گیری تصادفی چند مرحله ایی، ۴۸۰ دانش آموز شهری و روستایی که معلمان آنان حق التدریس پاره وقت، سرباز معلم و یا رسمی بوده اند، انتخاب گردید. پس از جمع آوری اطلاعات با استفاده از نرم افزار SPSS ویرایش ۱۱٫۵ داده ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. به منظور کنترل برخی از متغیرها مانند میزان تحصیلات معلمان و بافت جغرافیایی آموزشگاه از تحلیل کوواریانس نیز استفاده گردید. تحلیل داده ها نشان داد که عملکرد تحصیلی (در دروس ریاضی و علوم) دانش آموزانی که معلمان آنان رسمی می باشند بالاتر از عملکرد تحصیلی دانش آموزانی است که معلمان آنان پاره وقت و یا سرباز معلم می باشند. |
این مطلب بدون برچسب می باشد.
تمامی حقوق این سایت محفوظ است.