امام صادق عليه السلام
بي گمان براي صاحب الامر غيبتي است،پس دردوران غيبت وي هربنده اي بايد تقوا پيشه سازد وبه دين خودچنگ در زند.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
  • شناسه : 3463
  • 17 مرداد 1400 - 19:52
  • 169 بازدید
  • ارسال توسط :
دایره المعارف تاریخ یکصد ساله تربیت معلم منتشر شد

دایره المعارف تاریخ یکصد ساله تربیت معلم منتشر شد

دایره المعارف تاریخ یکصد ساله تربیت معلم منتشر شد رئیس دانشگاه فرهنگیان، از انتشار دایره المعارف تاریخ یکصد ساله تربیت معلم خبر داد. به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در آیین رونمایی از مجموعه ۳۱ جلدی تاریخ تربیت معلم در ایران، در محل سالن اجتماعات شهید رجایی وزارت آموزش […]

دایره المعارف تاریخ یکصد ساله تربیت معلم منتشر شد

رئیس دانشگاه فرهنگیان، از انتشار دایره المعارف تاریخ یکصد ساله تربیت معلم خبر داد.

دایره المعارف تاریخ یکصد ساله تربیت معلم منتشر شد

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در آیین رونمایی از مجموعه ۳۱ جلدی تاریخ تربیت معلم در ایران، در محل سالن اجتماعات شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش، از تدوین و انتشار تجربیات یکصد ساله تربیت معلم کشور، برای نخستین بار از سوی دانشگاه فرهنگیان سخن گفت و افزود: تا به امروز مجموعه متناظری در کشور سراغ نداریم که حاصل تجربیات یکصد ساله تربیت معلم را به طور خاص و یکجا گردآوری و ارائه کرده باشد.

خنیفر، میراث هر کشور را در زمینه علم و دانش مدیون معلم، مراکز تعلیم و تربیت و مراکز آموزشی دانست و تصریح کرد: با ارائه ایده‌ای نو در جمع مسؤولان دانشگاه، مجموعه دایر‌هالمعارف تاریخ تعلیم و تربیت کشور با تلاش و کوشش، درایت، ظرافت، نوآوری و خلاقیت استادان دانشگاه فرهنگیان در پردیس ها و ۳۲ مرکز این دانشگاه گردآوری شد.

خنیفر، زمان صرف شده برای جمع آوری این مجموعه نفیس را قریب به سه سال با مشارکت تعداد قابل توجهی از پژوهشگران دانشگاه فرهنگیان در استان‌ها و با محوریت معاونت پژوهش سازمان مرکزی دانشگاه اعلام و اظهار کرد: متخصصان حوزه تدوین تاریخ نیز به عنوان ناظر بیرونی، ایفای نقش کردند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، مجموعه ۳۱ جلدی تاریخ تربیت معلم ایران را اثری بسیار متنوع و مشتمل بر مستندات، مدارک، محتوای برنامه‌های درسی، کتاب‌های درسی، معرفی سازمان، تشکیلات و ساختار تربیت معلم در استان‌ها و همچنین مناسبات اداری و اجرایی یکصد ساله دانست و یادآور شد: محققان تاریخ آموزش و پرورش، خصوصا تاریخ تربیت معلم از مراجعه به این کتاب نفیس، بی نیاز نخواهند بود. چرا که برای تحلیل تاریخ تربیت معلم، مجموعه منتشر شده بهترین منبع است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، دسترسی به سوابق، اسناد و مکتوبات را از جمله دشواری‌های کار برای گردآوری مجموعه ۳۱ جلدی تاریخ تربیت معلم در ایران برشمرد و گفت: در بسیاری از شهرستان‌ها به دلیل نبود منابع در مراکز تربیت معلم، نویسندگان کتاب به ناچار با مراجعه به پیشکسوتان، مطالب را در قالب تاریخ شفاهی گردآوری و در کتاب درج کرده‌اند.

وی، آرشیوهای موجود در مدارس و ادارات آموزش و پرورش کشور را از جمله منابع تأمین مطالب مجموعه ۳۱ جلدی تاریخ تربیت معلم ایران ذکر کرد و افزود: بخشی از پیشینه تربیت معلم در استان‌ها از این طریق گردآوری و تنظیم شده است.

خنیفر، شمول کشوری در گستره جغرافیایی کشور را امتیاز خاص این فعالیت اعلام کرد و گفت: این اقدام دارای شمول تاریخی در گستره یکصد ساله است. بنابراین منبع بسیار خوب و مطمئنی برای علاقه مندان، پژوهشگران و به ویژه سیاستگذاران حوزه تربیت معلم به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان از تمام دست اندرکاران، کارشناسان، مدیران دانشگاه فرهنگیان در استان‌ها و فعالان پردیس‌ها در سراسر کشور به منظور برنامه‌ریزی و تولید مجموعه ۳۱ جلدی تاریخ تربیت معلم در ایران، قدردانی کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*