بررسی مشکلات و چالشهای آموزش زبان عربی در مدارس ایران از نظر متخصصان نویسنده: حکیم زاده، رضوان؛ متقی زاده، عیسی؛ سلطانی نژاد، نجمه؛ بهار ۱۳۹۴ – شماره ۳۴ علمی-پژوهشی (وزارت علوم)/ISC (۲۳ صفحه – از ۳۷ تا ۵۹) چکیده و کلیدواژه مقالات مرتبط پیشنهاد دیگران احادیث مراجع استنادات چکیده: پژوهش حاضر با هدف بررسی مشکلات و چالشهای آموزش زبان عربی در مدارس ایران از […]
نویسنده: حکیم زاده، رضوان؛ متقی زاده، عیسی؛ سلطانی نژاد، نجمه؛
بهار ۱۳۹۴ – شماره ۳۴ علمی-پژوهشی (وزارت علوم)/ISC (۲۳ صفحه – از ۳۷ تا ۵۹)
چکیده و کلیدواژه مقالات مرتبط پیشنهاد دیگران احادیث مراجع استنادات
چکیده:
پژوهش حاضر با هدف بررسی مشکلات و چالشهای آموزش زبان عربی در مدارس ایران از نظر متخصصان انجام شد. این تحقیق از نوع تحقیقات کاربردی و کیفی است که برای گردآوری دادهها از ابزار مصاحبه نیمهساختاریافته استفاده کرده است. جامعه این پژوهش شامل کلیه استادان زبان و ادبیات عربی دانشگاههای دولتی شهر تهران است. روش نمونهگیری نمونهگیری هدفمند بود که نمونه مورد بررسی شامل دوازده متخصص زبان عربی از دانشگاههای خوارزمی، علامه طباطبایی، شهید بهشتی، تهران، و تربیت مدرس بوده است. یافتههای حاصل از این پژوهش نشان میدهد که آموزش زبان عربی در ایران با چالشهای عمدهای همچون مسائل فرهنگی و سیاسی و مسائل مربوط به نظام آموزش عربی در دانشگاه و آموزش و پرورش مواجه است که آموزش زبان عربی در نظام رسمی تعلیم و تربیت را با مشکل مواجه میسازد. پیشنهاد میشود که نظام آموزش و پرورش به منظور بهبود وضعیت آموزش زبان عربی، توجه و سرمایهگذاری ویژهای در زمینه تربیت معلم متخصص، چه در دوره آمادهسازی پیش از خدمت و چه در ضمن خدمت، داشته باشد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
تمامی حقوق این سایت محفوظ است.