امام صادق عليه السلام
بي گمان براي صاحب الامر غيبتي است،پس دردوران غيبت وي هربنده اي بايد تقوا پيشه سازد وبه دين خودچنگ در زند.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
  • شناسه : 1528
  • 08 بهمن 1398 - 10:00
  • 211 بازدید
  • ارسال توسط :
استقرار زیرنظام برنامه درسی در آموزش ‌و پرورش

استقرار زیرنظام برنامه درسی در آموزش ‌و پرورش

استقرار زیرنظام برنامه درسی در آموزش ‌و پرورش توسط خبرگزاری رسانه معلم۷ بهمن، ۱۳۹۸پیام بگذاریداستقرار زیرنظام برنامه درسی در آموزش ‌و پرورشآموزش و پرورش رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار کرد: نظام آموزشی، دانش آموزان، معلمان و اولیاء جهت‌گیری‌های اساسی انقلابی و دینی را از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی مطالبه می‌کنند. به گزارش ایسنا، […]

استقرار زیرنظام برنامه درسی در آموزش ‌و پرورش

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار کرد: نظام آموزشی، دانش آموزان، معلمان و اولیاء جهت‌گیری‌های اساسی انقلابی و دینی را از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی مطالبه می‌کنند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی ذوعلم صبح امروز در دیدار وزیرآموزش‌وپرورش با کارکنان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی که در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، با بیان اینکه وزیرآموزش‌وپرورش بازاندیشی بسیار خوبی در آموزش‌وپرورش داشته است، گفت: اگر سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در همه اضلاع بتواند فهم عمیقی نسبت به جهت‌گیری‌های تحول داشته باشد و رویکردهای مشارکت پذیر و عدالت‌گرای توحیدی را به‌ خوبی پیگیری کند تحول تا حد زیادی محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از آنکه بگوییم چه اقداماتی انجام داده‌ایم باید بگوییم که چه‌کارهایی هنوز انجام نشده است، تصریح کرد: در همسوسازی برنامه‌درسی با اسناد تحولی تلاش زیادی شده است و به باور صاحب‌نظران زیر نظام برنامه درسی به‌خوبی در آموزش ‌و پرورش استقرار پیدا کرده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: نظام آموزشی، دانش آموزان، معلمان و اولیا جهت‌گیری‌های اساسی انقلابی و دینی را از ما مطالبه می‌کنند و ما خود را بیش از همه ملتزم به انجام کارهایی می‌دانیم که انجام نداده‌ایم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، ذوعلم با اشاره به اصول تعریف سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، اظهار کرد: این سازمان گفتمان محور و بر اساس سند تحول بنیادین است لذا رئیس محور و کارشناس محور نیست. سازمان باید آزاداندیش و اندیشمند باشد و در حد مقدور این رویکرد پیگیری شده است.

وی با اشاره به نقدهایی که به نشست‌هایی که در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی برگزار می‌شود، اظهار کرد:‌ معتقدیم سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی باید ظرفیت حضور تمام دیدگاه‌ها را داشته باشد تا نقاط ضعف و کاستی‌ها آشکار شود.

ذوعلم با اشاره به اصل سوم تعریف سازمان اذعان کرد: باید تحول‌گرا باشیم و در این راستا سازمان باید به یک تحولی سازمانی در خودش دست پیدا کند تا بتوانیم منشا تحول در عرصه‌های دیگر باشیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: مشارکت‌پذیری برای سازمان به‌عنوان اصل است و متأسفانه در فرایندها و روش‌ها مشارکت‌پذیری در بدنه آموزش ‌و پرورش کم است.

وی بابیان اینکه تعامل خوبی بین این سازمان با بدنه وزاتخانه وجود دارد، گفت: مشارکت استان‌ها و دیدگاه‌های آنان بسیار مهم است و گروه‌های آموزشی برای ما به معنای ارتباط با معلمان در سراسر کشور است.

ذوعلم تصریح کرد: انقلابی بودن سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی اصل دیگری است که باید پویایی و تحرک جهادگونه در جهت نیل به آرمان‌های انقلابی که مهم‌ترین آن آرمان‌های تربیتی و رشد معنوی و اخلاقی و انسانی امت است را در نظر داشته باشیم.

ذوعلم بابیان اینکه رسالت سنگینی در سازمان بر عهده ما است، گفت: با تاکید مقام معظم رهبری که سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی قلب آموزش‌وپرورش است، تلاش می‌کنیم به گفته ایشان وفادار باشیم و به آن بیاندیشیم و در این مسیر با همدلی، تعاون و هم‌افزایی این رسالت را بیش از گذشته به انجام برسانیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*