گزارش نشست نقد کتاب درسی فارسی دوره اول ابتدائی معلم سوم ابتدائی یکی از محاسن کتاب سوم ابتدایی این است که سعی کرده تمام درسهایش ادبیات باشد یعنی به زبان روایت داستان و حکایت از مستقیمگویی پرهیز کند و برای بچهها جذابیت ایجاد کند. حداقل مستقیمگویی و حداکثر غیرمستقیمگویی در این کتاب وجود دارد. یکی […]
معلم سوم ابتدائی
یکی از محاسن کتاب سوم ابتدایی این است که سعی کرده تمام درسهایش ادبیات باشد یعنی به زبان روایت داستان و حکایت از مستقیمگویی پرهیز کند و برای بچهها جذابیت ایجاد کند. حداقل مستقیمگویی و حداکثر غیرمستقیمگویی در این کتاب وجود دارد. یکی از دیگر ویژگیهای این کتاب این است که از سلطهی شاعران درآمده در حالیکه در کتاب قبلی ۱۵ شعر بود که بچه به این سن انقدر شعر میخواهد چکار کند؟ . نکته خوب دیگر این است که اشعار دو سه نفری که شعرهایشان در مجلات رشد بود الان دیگر در کتابها وجود ندارد و کاملاً پاک شدهاند. مطالب از متون کهن در این کتاب خیلی کم شده و بیشتر مطالب به روز امروزی در آن آمده است. درسهای اصلی کتاب عمدتاً به نثر هستند و تولید خود نویسندگان هستند. در بخش نثر از نظر محتوا این کتاب خیلی خوب است ولی از نظر داستانی و بیان ادبی اغلب ضعیف هستند و نویسندگان باید متن را قوی و فنی بنویسند
این مطلب بدون برچسب می باشد.
تمامی حقوق این سایت محفوظ است.