امام صادق عليه السلام
بي گمان براي صاحب الامر غيبتي است،پس دردوران غيبت وي هربنده اي بايد تقوا پيشه سازد وبه دين خودچنگ در زند.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
  • شناسه : 2878
  • 31 تیر 1399 - 20:08
  • 170 بازدید
  • ارسال توسط :
بازخوانی ارزشیابی تحصیلی

بازخوانی ارزشیابی تحصیلی

سید نصرت الله فاضلی: بازخوانی ارزشیابی تحصیلی ارزشیابی درون دستگاهی از قبیل امتحانات پایه، امتحانات گذر دوره تحصیلی و امتحان نهایی ندارد و حتی نتایج‌کنکور که میانگین نمرات بچه ها خیلی کمتر از حدنصاب است شورای عالی و مجلس واکنشی نشان نمی دهند …. …. بعد از چهل سال از انقلاب شورای عالی هنوز موفق […]

سید نصرت الله فاضلی:

بازخوانی ارزشیابی تحصیلی

ارزشیابی درون دستگاهی از قبیل امتحانات پایه، امتحانات گذر دوره تحصیلی و امتحان نهایی ندارد و حتی نتایج‌کنکور که میانگین نمرات بچه ها خیلی کمتر از حدنصاب است شورای عالی و مجلس واکنشی نشان نمی دهند
….
….
بعد از چهل سال از انقلاب شورای عالی هنوز موفق به اسکن آموزش با سنجش ملیبه صورت دوره ای ومستمر نشده تا بیماری های مزمن آن را تشخیص ودرمان نماید احدی در مقابل افت تحصیلی دانش آموزان پاسخگو نیست و شورای عالی گزارشی از علل آن به شورا و جامعه ارایه نمی نماید کسی در باره هدایت تحصیلی نامتوازن و بی خاصیت دانش آموزان وهدر رفت استعداد ها ومهمل ماندن نیاز های جامعه پاسخگو نیست

۵ -دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش در تشخیص و تعیین اولویت های دستور کار شورا حداقل پس از تصویب اسناد تحولی بیراهه رفته است و نتوانسته بعد از گذشت ۱۰ سال از تعریف اسناد تحولی اسناد واسطه ای را تصویب و سند را به کلاس و مدرسه برسند اسناد و هنوزآیین نامه هایی که با صراحت سند تحول می بایستی پس از یکسال تدوین و تصویب می‌شد به تصویب نرسانده است

۶ -دبیرخانه شورا از ظرفیت نخبگانی متدین و انقلابی فرهنگی بهره لازم را نگرفته و سازوکاری برای شناسایی آنان تعریف نموده است.وافراد پر مشغله کم دغدغه را
برای تعامل و ارتباط مفید تر دانسته است افرادی که نسخه های آنان هزینه فراوان اما فایده چندانی تا کنون نداشت

۷- دبیر شورای عالی آموزش و پرورش نظام جمهوری اسلامی لازم است مرز بین التقاط و ارتباط فرهنگی و آموزشی را بشناسد و بهره مندی از علم وپداگوژی وتعلیم و تربیت دنیا، ناخواسته سربازی آن افکار ننماید و غذای مسموم شرک آلود ،اثبات گرایی و سکولاریسم وتفرعن، زیاده خواهی دنیای غرب را درظرف بلورین الفاظ برای مخاطبین سلف ننماید و اسلام ناب محمدی امام خمینی را به اسلام متهجدو اخلاقی تتزل ندهد و ‌روح توحیدی تمدن اسلامی در معماری جان دانش‌آموزان را به مهارت‌های زریسته تقلیل ندهد و روحیه جهاد و مبارزه و مقاومت و مهاجرت را با پروژه‌های تساهل وتسامح وگردشگری توجیه نماید و سبک زندگی اسلامی-ایرانی در عرصه فردی و اجتماعی را به عرصه فردی در حد ظاهرگرایی کاهش ندهد و در تصمیمات، مدیریت ها و اولویت ها به ظاهر سند تحول و باطن سند ۲۰۳۰ تمسک ننماید وحلقه تصمیم‌ساز را به متخصصان دانش غربی منحصر ننماید و آنان خفا و علن فرصتهای دبیرخانه را پر ننمایند و متخصصان علوم اسلامی در حد ارتباط بین حوزه آموزش و پرورش به سالی دو بار جلسه آبروداری خلاصه نشود دنیای تعلیم و تربیت را شناختن لازم است و استحاله شدن در فرهنگ آنها مصیبت است تعلیم و تربیت اسلامی را در میان نظریه های دیگر توصیف و تبیین و سبز نمودند یک رسالت است

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*